Under hela dagen idag så har jag i stort sett suttit med i en jury som Skåne Mejerier höll i. Ni kanske minns att jag för några veckor sedan skrev om en tävling som Skåne mejerier hade, de sökte efter en person som kunde sköta deras Sociala medier-strategi och så fick man 100 000 kronor. Verkligen ett drömjobb! Det kom in massor av bidrag från duktiga människor och det kokades ner till åtta finalister och dom fick vi träffa idag och höra deras pitch. Först och främst; otroligt duktiga och kreativa människor. Dock var vi i juryn rätt eniga om vinnarna: Utvecklarna. Marcus som kom från företaget Utvecklarna i Kalmar pratade om sociala medier fast verkligen 2.0. Det handlar inte bara om att sätta upp konton och fånga likes utan att ta det ett steg vidare. Jag föll för tankarna kring att personifiera produkterna mer, bryta ner målgruppen i ännu fler delar utifrån livsstil och rikta satsningarna till olika personlighetstyper. Dessutom var mycket av det Marcus visade i rörligt material vilket jag tror kommer att bli ännu viktigare 2015. Stort grattis! Juryn i Skåne mejeriers The Social Media Show Off bestod av förra årets vinnare, marknadsdirektör från Skåne Mejerier (ej på bild), VD för ICA Kvantum i Liljeholmen och jag. Jag hade noll röst men trängde fram den så gott det gick. Det är frustrerande att vilja säga så mycket men inte få fram något.