Isabella, nu behöver jag pepp från dig! Kom precis hem efter en arbetsintervju. Brukar vara bra på intervjuer och så men nu gick det inte alls lika bra. Chefen pressade mig på många svåra frågor, eller, då var de svåra men nu i efterhand så vet jag vad jag skulle ha svarat istället. Har du något tips på hur man kan tänka/göra på intervjuer så man inte låser sig? Kram Sandra Svar: Jag har inte gått på arbetsintervjuer men jag går ofta på möten där jag måste sälja in mig själv och min idé så jag vet hur det känns. Det jag brukar göra innan man ska träffas är att skriva upp på ett papper för mig själv om det här: 1. Hur jag vill framställas. Vad ska den andra personen tycka om mig? Vilka egenskaper ska jag vara tydlig med att jag besitter? 2. Vad har jag för åsikter om företaget? Vad vet jag om vad de sysslar med? Vad tycker jag är bra? Och vad tycker jag är mindre bra? 3. Varför ska företaget tro på min idé, satsa på mig (eller i ditt fall, anställa dig). Skriv exakt hur företaget skulle vinna på att ha dig där, vad skiljer dig från andra. Tänk som en politiker, du kan vända alla frågor du får (oftast) till ett svar eller åsikt som du redan har kommit på innan. Skriver man upp allt innan så är det större chans att du komma ihåg vad du ska säga, men föår du hjärnsläpp, säg något annat! Ljug lite! �verdriv! Det är inte hela världen på ett första möte, personen kommer inte att komma ihåg allt du säger utan känslan som personen får när hon/han träffar dig är det personen kommer att bära med sig därifrån - och kommer ofta att avgöra, personer gillar att gå på magkänslan. Innan varje möte brukar jag bestämma att känslan som personen jag träffar ska ha ska vara "Vilken jäkla cool, smart och driftig tjej" Bestäm din!