Jag är en person som jämt ska lösa problem. Dels mina egna och också andras. Speciellt när man är i Spanien (Teneriffa) så går det inte att stänga av entreprenörshjärnan, man ser nya sätt överallt för att förenkla processer. Speciellt i restaurangmiljön. Varför ska det jämt vara så struligt att beställa mat? Varenda restaurang har betydligt fler anställda än ett vanligt matställe i Sverige men ändå är det ofta kaos. På hotellet vi bodde så åt jag ju en hel del glass (en glass om dagen gällde inte för mig, jag menar; två hjärtan som slår = två glassar om dagen). Men varje gång jag skulle köpa en ny glass så märkte jag av förvirringen i kön när barn pekade på en glass men personen i kiosken försökte förklara att den glassen inte fanns. Barnen förstod ju inte och fortsatte att peka på olika glassar men personalen bara skakade på huvudet. Totalt glass-förvirring. Tror ni jag kunde låta bli att lägga mig i...? Istället bad jag personalen ge mig en tuschpenna och så pekade jag på varenda glass och så fick hon säga nej eller ja samtidigt som hon tittade i glassboxen. Det slutade med en hel del kryss så barnen hade inte lika val längre men det blev otroligt mycket enklare vid beställningarna i alla fall :) ... Taada!