Odd var borta under eftermiddagen och början av kvällen och jag hade noll lust att laga mat så det fick bli hemkörning av Thaimat. Jag är arbetsskadad så jag utvärderar alltid i mitt huvud hur enkelt/svårt det är att beställa samt hur hemkörningen och servicen fungerar. Om något i processen är krångligt kan jag inte låta bli att maila bolaget ett förslag som jag tror förenklar. För jag hade nämligen älskat om andra entreprenör gjorde samma sak för mig. Hur som helst, nu hade vi beställt från samma ställe två gånger och förutom att maten är god och kommer i princip direkt så får man en bonus. Förra gången var det ett varsitt kinderägg till barnen och ikväll var det tre små Ben&Jerrys. Det är smart. För glädjen jag känner som konsument är större än vad företaget betalar för att ge bort produkten. Gesten får mig att tipsa grannar och - Skriva detta inlägg (för er ö:bor är det thaistället Happy Boy). Andra företag som är duktiga på det lilla extra är Skincity. Det kommer alltid prover och annat kul med i den snabba leveransen. När man öppnar deras boxar till paket får man samma känsla som om det vore julafton. Här har Flattered, LCC och Stylelevel verkligen något att jobba med. Väldigt kul! ... Ja, jag fungerar så. Att hitta områden i bolagen som går att förbättra är det jag brinner för, det är den processen som ger mig energi och det i sin tur får bolagen att ta ett nya steg och så snurrar det på så. I ett företag behövs det visonsdoers och actiondoers. När dom två teamen jobbar tätt i ett bolag, då händer det grejer. Kan ni tipsa om fler duktiga bolag som sticker ut med deras service? Berätta gärna!