Utbildningen för vår nya apotekskedja gick bra. Det roligaste med utbildningarna är att få träffa personalen och höra deras funderingar och åsikter. Jag snappar upp så mycket information under timman vi ses att en hel sida i anteckningsblocket blir fyllt efteråt. Personalen som ska sälja våra produkter är det viktigaste vi har. Men jag är ju inte deras kollega så jag får nyttja dom minuterna vi har tillsammans klokt. Jag försöker förmedla att LCC är ett svensktproducerat varumärke, som är till för oss med känslig hud och hårbotten. Vi har hög kvalité, allt är skonsamt och ger effekt. Har jag lyckas få personalen att minnas dom orden, då har jag lyckats. Det kan låta enkelt men tänk er att jobba på ett apotek som säljer tusentals varumärken, jämt kommer det nya märken med en massa info och som enligt sig själva är bäst. Jag försöker sätta produkterna i ett sammanhang eller i situation istället för att bara rabbla innehållet rakt av. Minnet fungerar bättre då. Idag blev det en klänning från Stylelevel (adlink). Den finns upp till size 52. Himla fin.