Idag sker något som räknas som milstolpe i vår entreprenörsresa. Vi träffar tre kandidater för som tjänsten som Sverigechef för LCC. Att söka en sådan tjänst innebär att vi börjar ta klivet ut internationellt. Som jag har skrivit förut, det är snabba baby step. Jag har startat många företag under mina tonår, men att komma till denna nivå där vi siktar på 50 miljoner i omsättning i år (utan att ha tagit in en enda krona i kapital) samt sparkat igång andra marknader. Det är helt klart nytt för både mig och Pingis. Ingen av oss har gjort resan förut. Vissa skulle kanske skrämmas av den. Att det är läskigt att det inte finns en manual att läsa "såhär gör man". Men det är sådant som sporrar Pingis och mig. Vi ser det som ett blankt blad och nu är det dags att välja strategi och bara köra internationellt. Jag märker hur viktigt det är med ett positivt mindsett. Våra personligheter är så till grunden och det underlättar. Det andra ser som utmaningar ser vi som spänning och chans att lära. Kappa NA-KD (adlink), tröja Mads Norgaard, jeans Lindex och skor NA-KD (adlink) Jag har skrivit det många gånger förut men timing är det viktigaste när ett företag ska bli framgångsrikt och där tror jag att vi är rätt i tiden med vår apotek-strategi samt fokus online men ändå närvarande på plats samt ett personligt varumärke bakom. Jag läste om Kenzas fashion tec lab med Google - Så coolt men också helt rätt i tiden. Men det kräver också rätt person bakom och där finns det ingen mer självklar än Kenza. Sedan kommer ju teamet på plats nummer två för att lyckas med företaget. Igår när Pingis och jag var ute på middagen märktes det att vi har suttit ihop rejält de senaste åren, likadant vin, tryffelpasta med en avokado-sallad vid sidan om, en kopp minté och saltkola-tryffel till efterrätt. Som ett gammalt gift par hehe... ... Håll tummarna för dagens kandidater :-)