Det är så roligt att titta tillbaka på våra LCC-år. Pingis och jag startade företaget 2012. Hösten 2013 kom de första produkterna ut och då hade vi även Hannah med oss som gick från praktikant till första anställd. Idag är hon varumärkeschef i LCC. Nu i efterhand förstår jag inte hur Pingis och jag riktigt vågade. Planen från början var att köpa upp Face Stockholm men vi valde att starta ett nytt brand. Vi tog fram skisser och bokade möten med Kicks, Åhléns och alla apotek och gasade på: Från början fick vi nej överallt, inte så konstigt såhär i efterhand - Skissen var det enda vi visade upp (!). Vi hade inga egna produkter än som de kunde testa. Men under alla försök till införsäljning lärde vi oss en massa om marginaler och vad återförsäljarna önskade. Affärsplanen (som fortfarande bara finns i våra huvuden, inget nedskrivet) formades där och då. Vi insåg att vi skulle etablera oss på Apoteksmarknaden för tajmingen var klockren samt att jag alltid har varit en apotekskund eftersom jag själv är så känslig. Att klara apotekens tester skulle också stärka vår trovärdighet. Min största rädsla var att bli "ännu ett kändismärke". Vi hittade fabriker i Sverige och vi träffade nog alla. Jämförde, lyssnade in. Det var en helt ny värld. Konstigt nog var vi aldrig nervösa. Vi bara körde på med en stark vision, som vanligt. Tillslut kom våra första produkter och Nordic Feel blev vår första onlinekund innan Kronans Apotek tog in dom. Dock blev första produktionen fel med vår deodorant Count on me, förpackningen fick inte rätt tryck. I vanliga fall slänger man allt och gör om. Men det kändes fel. Istället valde vi att klistra på en guldig etikett med rätt text och så sålde vi dom billigare. Det blev faktiskt en succé. Efter starka försäljningssiffror och många många möten med Kronans Apotek, kom vi äntligen in! Jag minns att det var i ett skedde då jag var höggravid med Sally. Så jag var hos Kronans Apotek och förhandlade in till förlossning och även när Sally precis vad nyfödd. Men det var det värt. Amma hemma eller under ett möte är ingen större skillnad. Fler besök i våra fabriker här i Sverige.. Vår rosa serie var vår första men fortfarande är den bland våra bäst sålda produkter. Vår deo säljer vi var tredje minut. Här spolar vi tillbaka tiden lite. Vi befinner oss i byn Crema, två timmar utanför Milano. Gillis är tre månader och det är min första resa med honom. Odd var med och han kom förbi varje gång det var amningsdags. Dock hade Odd hög feber under resan så jag minns att det var rätt kaotiskt. Fabriken som vi träffade tillverkade mascaror, dom gör i stort sätt alla lyxiga varumärkens mascaror. Där och då var tanken att vi skulle tillverka smink också, därav namnet Care & Color. Men vi landade i att make up var för svårt. ... Däremot gjorde vi en mascara! 18 hours som jag älskar. Dock har vi slutat med den nu. Vi vill behålla all produktion i Sverige och tyvärr finns det ingen fabrik som gör smink här. Vi testade även att göra nagellack (det finns en fabrik i Sverige som gör det), men vi insåg ganska snart att det är svårt att konkurrera med alla märken som redan finns där ute. Idag finns dom inte kvar i vårt sortiment vilket är synd för kvalitén var otrolig. Första gången vi får dofta på vår The Cure! Kampanjbilder.... De första åren var Pingis och jag ute hos apoteken varje vecka. Vi reste runt till fler hundra. Idag finns vi hos 1500 dörrar i Sverige och vi hinner inte besöka lika ofta. Vårt team reser inte heller runt lika mycket utan fokuserar mycket på online-utbildningar hos alla apotek. Smidigare för alla. [caption id="attachment_94535" align="alignnone" width="1616"] LCC i Marbella[/caption] Under åren har vi vuxit. Nu när lönerna skulle ut såg jag att vi var 25 personer i LCC. Vi är ett företag som växer oerhört snabbt. Det är högt tempo här men vi prioriterar att ha roligt ihop längs vägen. Ovanför ser ni två bilder från New York och Marbella i år. Jag håller tummarna att vi kan komma iväg nästa år också! Just nu genomgår vi en stor förändring och nästa år lanserar vi Löwengrip för att matcha den internationella marknaden bättre. Målet är att bli ett nytt Estée Lauder, det kommer att ta många många år men jag älskar resan dit.