Vilken start på måndagen! Hela förmiddagen har gått åt till att träffa distributörer på vårt hotell. Det är ingen klassisk beautymässa där alla ställer ut utan istället blir distributör och brand matchade ihop innan. Det är 20 minuters långt möte med varje bolag, så snabba puckar. Men vi hinner med 40 återförsäljare under dessa dagar. För varje möte som gick imorse blev man mer och mer vass. Eftersom det är så kort om tid med varje börjar Pingis och jag med att fråga vad som letar efter just nu. Sedan visar vi vår varumärkesfilm som förklarar oss. Den är textad på rätt språk också vilket är viktigt. Det som är roligt är att intresset för oss är jättestort och många letar just efter märken som har ett personligt varumärke bakom samt jobbar via sociala medier. Vi är hårda med att vi inte kommer att djurtesta vilket begränsar oss till E-handel, vi tänker långsiktigt. Den lagen kommer troligtvis att förändras här borta någon dag och är vi redan etablerade online kommer vi in på klassisk retail också. Egna värderingar får aldrig tummas på framför business, då är inte jobbet värt det. Tvärt om är det viktigt att våga ifrågasätta och göra skillnad. Klänning från & Other Stories (adlink), datorväska från Bottega Veneta. Boots från Henry Kole. Vi håller tummarna att det går vägen! Nästa liknande resa för LCC är till Cannes i oktober och i november väntar Riyadh och Dubai. Jag får nästan nypa mig i armen, tänk att vi är här för att etablera vårt brand! Dessa snart fem år med LCC har gått så fort men ändå har vi hunnit med så mycket.