Det har varit en dag på språng. Satte mig ner vid skrivbordet för första gången nu. Måndagar brukar vara så. Vi alla har bytt mail från Gmail till Office365 så det är lite nytt att sätta sig in i. Jag hade 86 000 mail att lyfta över men det har inte fungerat så jag får börja från scratch med en ny inkorg. Funderar på om det kanske är skönt ändå. Börja om med mer ordning. Svara, slänga eller lägga i en mapp. Det som är bra nu är att alla våra kalendrar är synkade på kontoret så nu blir det lättare för alla att hitta mötestider. Jag har ju redan börjat boka in aktiviteter och möten i mars så det är skönt att mina kollegor kan hitta luckor i min agenda utan att behöva få svar från mig/assistent. Är det något som man inte vill att resten kan se kan jag blocka perioden och skriva privat in det jag ska göra. Halvkul om hela kontoret ser ett gynbesök he he :- ) Jacka och byxor från Stylelevel (adlink) Andra tips för effektivitet på kontoret: 1 Ha en agenda för alla möten och skriv redan innan hur många minuter varje punkt får ta. 2. Låt inte ett mail ligga utan gör som ovan; svara, slänga eller lägga i en mapp. 3. Använd hörlurar om du inte vill få frågor 4. Alltid skriva med en deadline på allt man delegerar 5. Använd mailprefix om ni börjar växa i antal anställda: INFO: Ny portkod imorgon UPPGIFT: Maila fabriken om intim-balmen senast i EM VIKTIGT: Mötet med Apoteket AB har fått ny adress FRÅGA: Har alla ansökt om ESTA inför fredag? På så sätt vet man vad som har prio. På info ska man inte svara, på uppgiften finns alltid en deadline, viktigt läser man först och frågor besvaras alltid :-)